Frumusetea salbatica a Insulei Santorini

Distribuie aceasta postare...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someonePrint this page

santorini 1Frumusetea salbatica a Insulei Santorini, datorita peisajului sau  vulcanic o distinge fata de restul insulelor ce fac parte din Arhipelagul Cicladelor.Forma sa actuala , este ce   a ramas dupa scufundarea Kalderei (Craterului), acum vulcan stins, care este inconjurat de insulele Asprosini si Thirasia. Vulcanul din Santorini a erupt in 1450 i.Hr, conferind insulei forma de semiluna. Colonizata in anul 3.000 i.Hr, se presupune ca aici s-a aflat pierduta civilizatie a Atlantidei. Initial, numita Thira de catre doricii stabiliti aici in secolul VIII i.Hr., a fost redenumita Santorini, in cinstea Sf. Irina, de venetienii care au cucerit-o in secolul al XIII-lea. In ciuda dezvoltarii turismului, Santorini isi pastreaza infatisarea traditionala, cu sate  vopsite in alb -albastru, culorie steagului grecesc, cocotate in varful stancilor vulcanice inconjurate de plaje nu nisip negru.
Capitala insulei este Fira sau Thira, orientata spre conul vulcanului si spre insula Nea Kameni. Capitala a fost fondata la sfarsitul secolului al XVIII-lea , cand locuitorii s-au mutat din cetatea venetiana Skaros, langa actuala Imerovigli, pe platou, pentru a ajunge mai usor la mare.
Distrusa de un cutemur in 1956, Fira a fost reconstruita, casele cu acoperisurile boltite si bisericile cu cupola fiind ridicate pe terase sapate in roca vulcanica. Aceste terase sunt astazi pline de hoteluri, din pacate prea mici pentru a acoperi cererea de solicitari din partea turistilor, baruri si restaurante ce ofera privelisti exceptionale, in special la apus. Foarte multi turisti din insula vin aici seara, pe aceste terase pentru a admira apusul de soare, pentru a imortaliza aceste scene cinematografice cu adevarat memorabile.priveliste santorini

Micul Port Skala Firon se afla la 270 m mai jos de oras, intre ele ajungandu-se cu funicularul sau cu catarii, pe cele 580 de trepte. Aleile pietruite sunt foarte inguste, pietonale. Insula este dominata de biserici, fiecare biserica avand legenda ei.
In afara de incantatoarea Fira, Santorini are de oferit foarte multe atractii turistice. Exista cateva sate incantatoare in interiorul insulei cu plaje excelente de nisip negru, cum este cea din Kamari, spre exemplu si Perissa. In insula puteti vizita cateva podgorii sau puteti lua feribotul pana in insulele mici.

apus de soare in insula santoriniUn alt punct de interes turistic al insulei, in extremitatea nordica a insulei, este orasul Oia, celebru, de asemenea pentru spectaculoasele panorame oferite de apusul de soare. Turistii obisnuiesc sa ia cina intr-unul din restaurantele de pe marginea abisului si sa admire apusul soarelui dincolo de conul vulcanic. Legenda spune ca orasul este bantuit de fantome si de vampiri. Cert este ca in timpul sederii mele in Oia nu am intalnit nici una nici alta, desi, poate ar fi fost o experienta inedita pentru mine.
Situata la capatul unuia dintre cele mai sinoase drumuri din Ciclade, Oia este al treilea port al insulei si a fost un important centru comercial inainte de a fi distrus de cutremurul din 1956.Orasul a fost reconstruit pastrandu-se cu grija aspectul traditional. Casele vopsite in culori pastelate  cu ziduri din piata rosie alterneaza cu celebrele grote sapate in stanca si cu bisericile cu cupole albastre.O poteca pavata cu marmura margineste baza craterului spre Fira. Cateva trepte coboara spre portul pescaresc Ammoudi, cu plaja sa de prundis si piatra ponce plutitoare.

Akrotiri, un fost avanpost monoic in extremitatea sud-vestica a insulei, este astazi unul dintre cele mai interesante situri arheologice din Ciclade. Dupa eruptia din 1866, arheologii francezi au descoperit ceramica minoica la Akrotiri, iar profesorul Spyridon Marinatos a dezgropat in 1967 intreaga cetate, perfect conservata dupa ce zacuse 3 500 de ani sub tone de cenusa vulcanica . Frescele descoperite atunci sunt expuse la Muzeul National de Arheologie din Atena. In timpul lucrarilor, din pacate, profesorul Marinatos a cazut in interiorul sitului si a decedat, mormantul lui aflandu-se aproape de cea mai importanta descoperire a lui, dar si a intregii insule.
Santorini  nu are mai mult de 76 kmp si o populatie de aproximativ 7 100 de locuitori. plaja santorini

In Santorini au fost construite in ultima perioada numeroase hoteluri pline in timpul sezonului estival, din randul turistilor care viziteaza insula, foarte multi se intorc aici, aproape anual, atrasi de frumusetea insulei. Exista numeroase cupluri de tineri care vin aici sa se casatoreasca sau pentru luna de miere. Pe siturile agentiilor de turism exista numeroase oferte Santorini, sau oferte last minute Santorini pentru a petrece o vacanta pe aceasta insula enigmatica si inca plina de mistere.

3 Responses

1. Padureanu Tatiana
    Dintre toate insulele Grecesti singura care m-a atras era Santorini, asa ca anul trecut am ales destinatia Santorini.Am ajuns in Santorini undeva spre dupa-amiaza iar privelistea m-a lasat fara cuvinte, pe o insula ca Santorini nu trebuie decat sa te bucuri de ceea ce iti ofera locul, de la alunele si fisticul in caramel o bunatate, oamenii primitori care te ajuta la orice pas ,Am vizitat Oia cu case albe, acoperisuri albastre, biserici micute si cochete, am mers la un restaurant am luat niste fructe de mare delicioase si am privit soarele cum se scurgea spre mare.
  2. Serafimciuc Claudia-Lavinia
    Auzisem de Santorini, asa cum auzisem de Paris sau de Istanbul. Diferenta e ca daca in Paris si in Istanbul am ajuns, in Santorini pasii mei inca nu calcasera. Si daca sufletul mi se pierduse in Paris, la Notre Dame, iar inima-mi fusese furata in Istanbul, langa Portul Eminonu, Santorini m-a rapit cu tot ceea ce insemn eu, cu toata fiinta mea si cu fiecare celula din care organismul meu e compus. Am ales sa fac o excursie de o zi in Santorini, cazata fiind in insula Creta. Nu mi-am facut planuri, n-am avut asteptari, n-am sperat nimic si mi s-a intamplat mai mult decat mi-as fi imaginat vreodata. A fost ca si cum nu m-as fi dus la pomul laudat cu sacul, iar acolo toate fructele au curs asupra mea. Ajunsa in port, ochii mi-au ramas lipiti pe muntele pe care puteam zari serpuind ca un fir subtire de apa masinile si autocarele care duceau turistii spre paradis. Dumnezeule! Pe acolo trebuia sa merg si eu? Masinile acelea pareau ca sunt lasate in voia lui Dumnezeu, atarnand de un fir de ata deasupra prapastiei. Din fericire, n-am avut prea mult timp de gandire si in cateva minute eram in autocar, deasupra acelei prapastii, care de sus era cu totul altceva. Eram mai apoape de cer, deasupra apei, acolo unde parca cineva iti pusese aripi si-ti daduse drumul fara macar sa te fi invatat inainte sa zbori. Da, era ca si cum as fi invatat sa zbor pe cont propriu, iar viata mea depindea acum numai de mine. Si fara prea multa gandire, aripile mi s-au deschis acolo, deasupra marii cu o culoare imposibil de descris, serpuind printre stancile ireal de aproape de mine si am invatat sa zbor. Ma indreptam catre Oia... Trebuie sa recunosc ca nu auzisem pana atunci de ea. Ce putea sa fie? Un mic orasel dintr-o insula frecventata de oameni bogati, loc de plimbare pentru cei cu bani. Ei bine, mi s-a demonstrat inca o data ca parerile preconcepute sunt intotdeauna gresite. Oia...trei litere care aduna in ele mai mult decat intr-un alfabet intreg. Si daca zborul meu incepuse stangaci, pe stancile de deasupra marii, acolo, la Oia, am simtit cu adevarat ca am aripi si m-am aruncat in gol. In trecere, am atins cu trupul fiecare casa alba cu acoperisuri albastre, fiecare fereastra cu aer boem, fiecare treapta sapata in stanca si fiecare picatura de aer care se prelingea pe langa mine. Ajunsa deasupra marii, am reusit sa ma ridic de parca zburasem de-o viata si sa merg catre varful peretelui de desupra marii, pe langa casele cu acoperis rotund. In treacat, pe langa nari mi-a trecut miros de flori albe, paradoxal crescute printre stanci si incredibil de parfumate. Acolo, la Oia, am inchis ochii doar pentru cateva secunde, orbita fiind de albul inimaginabil al caselor si in acele clipe am fost rapita. Am fost rapita cu toata fiinta mea, cu suflet, cu inima, cu trup, cu simpla mea existenta. Am fost rapita de frumusetea acelui loc in care parca, Dumnezeu isi plimbase pasii mai mult decat si-i plimbase prin alte locuri. Daca ajungeti in Oia ma veti gasi acolo. Zbor de sus in jos si ma intorc de fiecare data de unde am plecat, iar uneori imi odihnesc aripile pe poteca pavata cu marmura.
  3. Am ramas setata pe doua sintagme: nisip negru - vampiri si fantome! Fabulos! N-am vazut niciodata nisip negru, tare as fi curioasa sa il trec printre degete si sa-l miros, desi suna ciudat, stiu. Cat despre Vampiri si Fantome, tare as vizita insula doar, doar sa intalnesc vreun Edward Cullen sau vreun Casper. :)) Oricum, foarte faine traditiile si povestile ce insotesc insula Satorini, fapt ce o face si mai atragatoare. Cel putin pentru mine! :)